HTML

Cataluña

Així és la vida a Catalunya....

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • macskagyökér: Hömm... már az egész munkahelyem a Bélán gondolkodik... tiene algo que ver con la vela? :)) (2008.12.11. 15:25) Puente de la Constitución y de la Inmaculada
  • Annita (törölt): Szia Veró! Örülök ennek a blognak, jó tudni, hogy minden rendben van odakinn! Kicsit felhúztam magam a szörnyeteg mallorcai nőn... De ne add fel, van egy barátnőm, aki BCN-ban él, és 3 hónapig tartott neki állást találni. Nem könnyű, de ha tényleg akarod, sikerül :) Az nagyon jó, hogy ennyire jól kijössz a lakótársaddal, nagyon fontos, hogy örömmel menj haza :) Ezek szerint akkor velük töltöd a karácsonyt? Majd küldd el a címedet, ha szere... (2008.12.10. 21:40) Puente de la Constitución y de la Inmaculada
  • macskagyökér: Óóó, hát ez ám a kimerítő válasz! Lobos, manos, Bélas! A Béláról egyelőre csak a Soltész Béla ugrott be, de nem hiszem, hogy ő lenne a megoldás. :)) Még töröm a fejem rajta kicsit. Te meg, ahogy mondod, fíjate! ;) Puszi!! (2008.12.08. 09:52) Macik :)
  • Lady Grey: Szia Vero! Húh, Te már nagyon vágod a külföldiesített magyart! ;) Pusz, A u.i.: nem válaszoltál az emilemre... (2008.12.07. 01:23) Macik :)
  • macskagyökér: Hű, ez mekkora történet a rosszindulatú nőről! Azt hiszem, le kell tennem arról, hogy nem nyaralási céllal utánad menjek... katalánul se tudok, crisis is van :), kénytelen leszek itthon maradni. Macikról még mindig semmi hír (az egy Maximilianót kivéve? ;)) Puszi! (2008.12.02. 14:37) Egy ujabb erdekes het :))
  • Utolsó 20

Presentación

2008.11.15. 13:30 :: Vero_ LaBruja

 

  

Hat ime a blogom. Nem szoktam blogot irni, ez az elso alkalom, ugyhogy nezzetek el nekem, ha nem olyan, mint amilyen a tobbi.

 

Gondoltam, elmeselem, hogy mi minden tortenik velem itt, Catalunyaban.

 

 

 

 

Kedvenc barcelonai horchateriamban

 

Minden ott kezdodott, hogy eldontottem, valtoztatok az eletemen, mert tul sok rossz dolog tortent velem, egyszerre minden osszejott. Valtozasra volt szuksegem. Igy hat eldontottem, hogy elutazok Barcelonaba egy idore, hogy kicsit tavol legyek kis hazamtol, es megnezzem, hogy milyen is itt az elet.

Oktober 10-en, delutan fel 6kor megerkeztem a Pratra. (Barcelona reptere) A barataim mar kint vartak a repteren. Felajanlottak nekem, hogy atmenetileg lakhatok nalunk El Vendrellben, ahol ok elnek.

Rajtuk kivul meg Kriszti baratnom is vart a repteren, sot, Pep, az o katalan baratja is befutott. Tehat egesz kis fogadobizottsag vart ram. Ez nagyon jo erzes volt, mert nem ereztem magam annyira egyedul es elveszetten.

 

 A repterrol elindultunk haza El Vendrellbe…..ez egy 2 oras utnak bizonyult, mivel csucsforgalom volt Barnaban (Barcelona), es ezen kivul nem az autopolyan mentunk, mert az nagyon draga itt, sokkal dragabb, mint nalunk!!!! Ugyhogy a nacionalon mentunk, ami termeszetesen teli volt kamionnal.

 

Tehat mar sotetben erkeztunk meg El Vendrellbe. Telihold volt!!!! :))))

A hely gyonyoru, amolyan tipikus meditarran kisvaros. A varoska egy elegge elszeparalt reszeben laktunk, amit urbanitzacionak tuntetnek fel a katalan terkepken.

 

 

A lakonegyed nagyon szep es baratsagos volt. Ugy kell elkepzelni, hogy sok ketemeletes haz van osszeepitve, es kozepen van egy jo nagy udvar, ahol egy medence is van. Es ezen kivul minden haznak volt sajat kis kertresze elol es hatul is. Ez itt a mi hazunk..... :)))

 

Egyszoval gyonyoru hely. :))))

 

  

 

 

 

 

 

Masnap reggel, mikor kimentem az udvarra, elallt a lelegzetem.

Eloszor is, mert itt meg 30 fok volt, otthon meg mar igencsak lehult a levego, masreszt a kornyek egyszeruen lelegzetelallito volt.

 

 

 

Aztan lementunk a tengerpartra kocsival, mivel gyalog olyan 50 perces seta lett volna, mivel elegge el voltunk zarva a vilagtol.

Hat a tengerpart is gyonyoru, tobb kilometer hosszu setanya van, teli palmafakkal. Itt talalhato egyebkent Pau Casals haza is!

Ime, igy nez ki a tengerpart, mikor sut a nap :))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Es ime egy-ket kep a kisse "viharos" tengerpartrol :)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A megerkezesemet koveto heten, miutan kellokeppen kigyonyorkodtem magam a kornyezetben, nekialltam a papirjaimat elintezni, vagyis megszerezni a N.I. E-t, (número identificador de extranjeros- kulfodiek azonosito szama), amit hosszas telefonalgatas utan kidritettem, hogy hol es hogy kell megcsinaltatnom.

 

Majd bejartam Tarragona es Barcelona kulonfele hatosagait, es vegul Bacelonaban sikerult megcsinaltatom.

Erdekes menet volt, mivel vegul is 3 nap alatt meg tudtam csinaltatni. Pedig az itteni bevandorlasi hivatalokban (itt tobb is van, Barcelonaban is van egy par irodajuk) ugyanolyan hosszu sorok allnak, mint nalunk, de valahogy megis gyorsabban megy az ugyintezes.

En peldaul csak ket es fel orat alltam sorban a Comissaria elott, es a csekkbefizetessel egyutt, kb. 3 ora alatt vegeztem. Es persze vegig a tengerparti setanyon alltunk sorban a Port Vellnel, tehat egesz kellemesen telt el a varakozasi ido.

Es talan a legfontosabb kulonbseg az az, hogy itt az emberek mosolyognak rad, kedvesen, es segitokeszen allnak hozzad, es nem erzed magad kinosan semmilyen ugyintezesnel. Es azt sem erzed, hogy szivesseget tesznek neked azzal, hogy elvegzik a munkajukat, hanem tenyleg rendesen bannak mindenkivel.

 

A tb-kartyamat szo szerint 10 perc alatt sikerult megcsinaltatnom. Bementem a Seguridad Social egyik irodajaba (Barceonaban legalabb 15 van), atvilagitottak, keresztulmentem egy femdedektoron, a kezembe nyomtak egy formulariot, es miutan kitoltottem, 1 percen belul szolitottak egy ablakhoz, es 2 perc alatt meg is kaptam a tb-szamomat. Es a kedvesen mosolygo lany mindent elmagyarazott, hogy mit hogy kell a tovabbiakban iteznem…..

 

Az empadronament (ezt nem tudom, hogy lehetne leforditani, a lenyeg, h be kellett jelentkeznem a lakohelyemhez tartozo keruleti ajuntamentnel, hogy itt lakom, es ok adtak igazolast a haziorvoshoz) is kb. 15 perc alatt kesz volt, illetve a haziorvos valasztas is nagyon gyors volt, pedig ott sorba kellett allni a rendeloben…

 

Szoval igazan le a kalappal az itteni ugyintezes elott!!!!!

 

Egeszen oktober 31-eig El Vendrellben laktam, amit nagyon elvezem, mert azon kivul, hogy milyen szep volt a hely, teljes nyugalom is volt. Es ami meg nagyon jo volt, az az, hogy ott mindig legalabb 5-10 fokkal melegebb volt, mint itt Barnaban. Nyilvan azert, mert kicsit delebbre van, vonattal olyan 1 oranyira. Tehat meg oktober 28-an is bikiniben tudtam napozni az udvaron.:)))

Utana sajnos jott 2 napig az esos ido, es utana mar bekoltoztem Barnaba. Vege szakadt a napozasomnak…:(((

 

A hatranya az volt, hogy Tarragona es Barna is olyan 1 oras vonatozasra volt, es ugyebar a kozlekedes eleg draga.

Illetve ami nehezseg volt meg, hogy a vasutallomastol 45 perc setanyira laktunk, es nincs kozlekedes az urbanitzacio es az allomas kozott, tehat, ha nincs kocsid, meg vagy love. 

A barataim persze azert a legtobbszor igyekeztek engem eljuttatni az allomasra, de persze, ha ok eppen nem voltak otthon, vagy meg vilagos volt amikor hazamentem, akkor gyalogoltam a termofold es a nacional mellett.

Mikor jobb kedvem volt, akkor siman atvagam a termofoldon, es utana keresztulszaladtam a nacionalon, hogy ne kelljen kerulve korbemenni egy aluljaroig….. persze csak, ha nem volt csucsforgalom.

A nacionalt ugy kell elkepzelni, mint nalunk a 3as, vagy a 2es utat: tehat altalaban eleg nagy a forgalom rajta, es foleg kamionokkal van teli. En megis inkabb keresztulfutottam rajta, mert jobb volt, mint az ut mellett setalni, es a kamionosok dudalasat es beszolasait hallgatni. Kicsit tartottam attol, hogy egyszer nem uszom meg ennyivel……

Szoval vegul is a novembert mar Barcelonaban koszontottem!!! :))))

 

Nem tudom, milyen elkepzelesetek van, illetve milyen tapasztalatotok van a kulfoldi munkavallalassal kapcsolatban…..hat en most leirom az itteni elmenyeimet.

 

Mint tudjatok, uniosket, vagy, ahogy itt hivnak minket, comunitariokent, relativ egyszerunek tunik, hiszen nem kell engedely, eleg ha megvan a N.I.E., az empadronament, meg a tb szam....a targeta de residenciat nem feltetlenul kell kivaltani, (persze jobb, ha megvan az is) az adoszamod meg a N.I.E. szamod lesz.

 

Azonban jelenleg egesz Spanyolorszagban krizis uralkodik. A KRIZIS.

Ami korabban kezdodott az epitoiparban es atterjedt a tobbire is. Es hat meg mindig jelen van az ember hetkoznapi eleteben. Rengeteg a munkanelkuli, es hajlektalan, es a gazdasag bizonyos szektoraiban iszonyatosan nagy gaz van, ami persze kihat mindenre.

 

A lenyeg, hogy az itteni embereknek mar krizis-fobiaja van, ami nem csoda, hiszen a TV ejjel-nappal a krizisrol beszel, es hogy milyen sulyos a helyzet. Ugy emlegetik, hogy a 2008-as krizis, ami majd bekerul a tortenelemkonyvekbe!!!

Ezt nem vonom ketsegbe, csak ugyanakkor azt nem ertem, hogy ha ekkora krizis van, akkor miert vannak teli allandoan a plazak, es az emberek miert hagynak ott naponta tobb szaz eurot kulonfele luxuscikekre?

Illetve, hogy az emberek akkor miert hagynak ott naponta min. 100 eurot a kulonfele ettermekben, miert nem foznek inkabb? Jo, persze, ez kulturalis dolog naluk, de akkor ne mondjak nekem, hogy akkora krizis van, ha az eletmodjukon meg gyakorlatilag nem valtoztatnak!!!!

 

Kepzeljetek, az egyik neves itteni katalan bank ejjel nappal az ugynevezett "pack anticrisi” nevu konstrukciojat hirdeti, ami persze segit megoldani a krizist egyeni szinten (?!)….. es hat a reklam maga is nagyon vicces: egy fiatal no orran egy tapasz van, es az a szoveg, hogy "en èpoques de crisi hi ha mil coses q et fan sentir ofegat…..banc X t'ajuda respirar! Banc X, pack anticrisi....Vine i respira!” (szabadforditas: krizis idejen ezer dolog van, ami megfojt. X bank segit, h levegohoz juss! X Bank, antikrizis csomag.....Gyere es lelegezz!)

hat en nem tudom, hogy sirjak, vagy nevessek ezen.

 

A lenyeg, hogy a munkapiac nagyon erdekesen alakul. Nagyjabol 1 honapja vagyok itt, es mar eleg sok interjun voltam, kulonfele cegeknel, vagy ETT-nel, (kozvetitocegek) es hat nagyon ertekelnek engem, es a tudasomat, de hat sajnos az itteni embereket elonyben reszesitik, mivel az allam a krizis miatt (!) tamogatast ad, ha oket alkalmazzak. Azert rendithetetlenul jarok interjukra!!!! :)))

 

De elkezdtem nezegetni a kevesbe-szeretnem-csinalni-munkakat, mint pl ettermi munka. Es hat a kovetkezo hirdetesen en teljesen kiakadtam:

Barnai belvarosi etterembe keresnek MOSOGATASRA embereket, termeszetesen min. 5 eves tapasztalattal. (ok, ez meg belefer, de hat nem hinnem, hogy valaki 5 even keresztul mosogatna valahol, vagy pedig az illeto notorius mosogato!!!…)  ezen kivul persze felsofoku vegzettseggel kell rendekezni en hosteleria y turismo…..de a csucs az a kovetkezo requisito mínimo: (alapkovetelmeny) volt: sajat kocsival rendelkezzen!!!!!

Most kerdem en,

1. minek a mosogatashoz felsofoku vegzettseg?

2. es minek sajat kocsi???? Plane, hogy a belvarosban van az etterem…megha a Montjuïc tetejen lenne….

 

Az emberek agya teljesen elszallt a krizistol!!!!

 

A csucs interjum pedig a kovetkezo volt:

Felhivnak egy tok jol hangzo munkaval, amire jelentkeztem interneten, es behivnak egy interjura masnapra.

Nagy nehezen megtalalom a helyet, ami elegge el volt dugva (mar ez gyanus volt, de hat itt vannak ETT-k olyan bizarr helyeken, hogy az ember nem is gondolna!!!)

Amikor odaerek ugye sr.X-et kerestem, aki egy olyan 30as srac, mint kiderult. (mar ez is furcsa volt, mert mindenhol csak X-et kellett keresni, de itt sr.Xet, tehat arra szamitottam, vmi idosebb úr lesz….)

Ok, X persze helybol tegezesre valtott, ami itt teljesen normalis, mert mindenki tegez mindenkit, kiveve az idosebbeket.

Aztan rapillantott az oneletrajzomra, kiszurta, hogy spanyol szakos bolcseszdiplomam van, aztan az egyeb vegzettsegeimet atugrotta, es elkezdett errol beszelni velem, es utana dicsert, h milyen okos vagyok, hogy 5 nyelven beszelek, es hogy akkor miert vagyok bolcsesz?????

Es miert irodai munkat keresek? Es hogy en mennyire inexplotada vagyok igy….sokkal tobbre vihetnem.

Na ekkor mar nagyon gyanus volt a dolog, es kivancsi voltam, hogy mit akar tolem.

Kijelentette, hogy legyek luxushotel-igazgato. En erre elkezdtem nevetni.

Kozolte, hogy nekik van egy tok jo kurzusuk erre, es fel even belul luxushotel-igazgato leszek tutira!!!!

Mondom, igen? Es mindez mennyiert?

Erre megkerdezte, hogy miert erdekel engem a penz, amikor o tok jo tanulasi lehetoseget kinal nekem? Mondom neki erre, hogy en jelenleg munkat keresek, es valoszinu azert erdekel ENNYIRE a penz, mert szeretnek eletben maradni, es kajat venni valamibol.

Erre o tovabb nyomatja, hogy de a tanulas milyen fontos, es nem szamit a penz, stb, amit mar nem birtam tovabb, es benyogtem neki, hogy ha lehet, engem ne oktasson ki a tanulas fontossagarol, mert tanar vagyok, mint latja.

Igen, igen, de hogy a turizmus valo nekem inkabb.

Mondom erre, hogy igen, tudom, es azt is szeretem csinalni, ezert van abbol is felsofoku papirom, csak az mar a kovetkezo sorban volt, amit o szemmel lathatolag nem vett eszre.

Erre hirtelen nem tudott mit mondani, majd kozolte, hogy jo, ha mar ennyire eroltetem, elmondja, hogy tok olcso a kurzusuk, mivel csak 4 honapos, igy csak 2000 euro!!!!!

Na erre en elnevettem magam, es mondtam, hogy nekem mennem kell, es nagyon koszonom, hogy behivott interjura, de nem szeretnem tovabb rabolni az o draga idejet, es felalltam.

Azert volt benne annyi, hogy kikisert.

De a legpoenabb az volt, hogy masnap ketszer is felhivott. es azota is hivogat, de nem veszem fel.

 

Azert voltak nagyon kellemes interjuim is…..itt mashogy zajlik, mint otthon, nem annyira feszult, neha tenyleg jol is ereztem magam egy-egy interjun, mert szeretnek beszelgetni is…..ugyhogy nem adom fel, tovabb keresgelek….. :)))

 

Az alberlet, amit talaltam nagyon tetszik nekem, a tulaj nagyon helyes no, Natalianak hivjak, es van egy 6 honapos kislanya, Ona, aki nagyon cuki!!!!!! Nagyon nyugodt kislany, allandoan nevet, es tenyleg egy tunder!!!

 

 

Nata nagyon szimpatikus, es nagyon pozitiv szemelyiseg, aki a legnehezebb helyzetben is tud nevetni. Pont erre van most szuksegem, hogy ilyen emberek vegyenek korul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lakas eleg jo helyen van, kb. 10 percre a Clottol, ami tok jo, mert ott ugye a legtobb vonat megall, illeteve 2 metrovonal is van, a linia 1 es 2, illetve a linia 5-tol szo szerint 2 percre lakom. A Krisztitol gyalog 10 percre, igy tok sokszor tudunk talalkozi, illetve, mivel itthon tarifa plana van, igy az osszes barnai szamot ingyen tudom hivni…….. :))))))))

 

Ja, es egyebkent a Sagrada Familia gyalog tolem 12 perc, majdnem minden nap elmegyek elotte!!!!

 

A Plaça Catalunya, igy a Rambla is tok kozel van, metroval kb 10 perc, de en altalaban gyalog megyek oda, ami olyan 45 perc. Es ha vegigsetalok a Ramblan, ami olyan jo 20 perc, akkor mar lent is vagyok a tengerparton!!!!

 

 

 Nagyon sokat setalok, naponta kb. 2-3 orat, attol fugg, hogy hol van dolgom a varosban.

Altalaban csak este metrozok, mert teljesen sotetben nem szeretek egyedul ismeretlen helyeken setalni, vagy, akkor ha nagyon idore megyek valahova. De jobban szeretek setalni, mert nagyon szep helyeket fedezek fel igy, es jobban meg tudom ismerni a varost, mint a fold alatt…..

 Kedvenc helyem termeszetesen a tengerpart, leggyakrabban a Maremagnumhoz megyek, mert ott le lehet ulni kozvetlenul a tengerpartra, es nagyon szep onnan a naplemente is!!!! :)))))

 

 

 

 Tehat okt. 31-en bekoltoztem Barnaba, es kihasznalva az itteni Halloween-hangulatot, Krisztivel es Peppel elmentunk egy jot bulizni, termeszetesen beoltozve!!! :))

Azt hiszem, az mindenki szamara nyilvanvalo, hogy en minek oltoztem be……brujanak!!!!! (boszi) :)))))

 

 

 

 

 

 

Nagyon jo volt a hangulat, jol be is rugtunk. Miutan a harmadik helyrol jottunk ki, akkor a Rambla lampai mar enyhen furcsa szogben alltak……nemelyik mozgott is……..de a partinak meg nem volt vege….. :)))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A metron es az utcan is mindenki jol megnezett minket, de leginkabb nevettek rajtunk, es tetszett nekik. Tolem megkerdeztek, hogy es a seprum hol hagytam? Hogyhogy metrozok? :))))

 

Itt teljesen termeszetes, hogy az utcan tesznek neked valamilyen megjegyzest, es alltalaban pozitivat, ami az ember onbizalmat nagyon meg tudja novelni. Ne ugy kepzeletek, mint otthon a bunko beszolasokat, hanem inkabb vicces vagy elismero bokokra gondoljatok. Hat ezert van az, hogy ha rossz passzban vagyok, akkor itt mindig helyrejovok!!!! :)))))

 

De nagyon hianyzik nekem az otthon, a csaladom es a barataim, es az otthoni eletem egyeb fontos tenyezoi, pl: salsa, es a kocsim. :)))

Kriszti sokat segit, es Pep is nagyon aranyos. Nagyon sokat segitenek, hogy ne erezzem magam egyedul!

A kozelmultban meglatogatott engem Dora baratnom, igy kicsit otthon erezhettem magam, hogy ujra vele jarom a mar ismert utcakat. Es akkor eszembe jutott, hogy mikor legutobb a Doraval itt voltam januarban, akkor minden mennyire mas volt az eletemben, es mennyire mas szemmel neztem mindent. Azota nagyon sok minden megvaltozott az eletemben.

Friss hireket is kaptam otthonrol, ugyanis Dora talalkozott a szuleimmel, akiktol kaptam egy kis csomagot. Es persze a hatrahagyott multambol is, mint pl. kedvenc elozo munkaheyem!

Jelenleg Reka baratnom van itt! :)

 

Ezen a hetvegen is elmentunk bulizni Krisztivel es Peppel, persze csak miutan otthon kieltuk kulinaris szenvedelyunket: pizzat sutottunk, es kokuszgolyot gyartottunk a la española, ugyanis itt se haztartasi keksz nincs, mindegyik keksz edes, ezen kivul meggybefottjuk sincs, nem hogy konyakmeggy!!!

A kokuszreszeleknek meg csak a hiret sem hallottak....

ugyhogy feltalaltuk magunkat, es meggy helyett ananaszt tettunk bele, es kivulrol egy kis barnacukorral diszitettuk.....egesz jo lett!!!! :)))

 

Majd vacsi utan ejfel korul nekivagtunk a varosnak, es elmentunk bulizni.

Menet kozben kilyukadtunk a Teatre Nacionalnal, es olyan szep volt, hogy le kellett fotoznom:

 

 

 

 

 

 

 

Ugyhogy zajlik korulotem az elet eleg rendesen!!!! Minden nap var ram valamilyen meglepetes…..:))))

 

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macskagyökér 2008.11.18. 09:23:53

Szia Veró, itt Lilla :)), nagyon élvezetes volt a beszámoló, egyszuszra végigolvastam! Várom a következő kalandokat! ;)

Lady Grey 2008.11.18. 16:55:20

Szia Vero!
A pack anticrisin nagyon jót mulattam. Hogyan kovácsoljuk az emberek félelméből előnyt magunknak? :) hogy mi ki nem pattan az emberek fejéből... nem hiába, a gazdasági válság is csak egy marketing-fogás :)
Nagyon tetszett a beszámolód, kérünk mégmégmég!
Légy jó, sok puszi és üdv a Patria Madréból, Adri

Lady Grey 2008.11.18. 17:01:51

jajj, és még valami :)
Nyáron felfedeztünk egy nagyon kiváló bar de tapast a Grácia negyedben, ha van kedved, menj el, azóta is összefut a nyál a számban, ha az ott elköltött falatkákra, főleg a tapa de boletsre gondolok!!!
Nou Candanchú - Placa Rius i Taulet, 9
süti beállítások módosítása